Bezpłatny audyt regulaminu sklepu lub strony internetowej
Prowadzisz serwis lub sklep internetowy i chcesz mieć pewność że wszystkie dokumenty zamieszczone na stronie są zgodne z obowiązującymi przepisami? Masz świadomość jak wysokie kary mogą być nałożone na przedsiębiorcę, gdy nawet nieświadomie publikuje na swoich stronach klauzule niedozwolone? Jesteśmy po to, aby Ci pomóc!
Dlaczego sklep lub strona potrzebuje audytu?
Sklepy internetowe/serwisy mają obowiązek dostosować działalność do nowych regulacji prawnych. Niewłaściwe działanie sklepu, braki w wymaganych prawem obowiązkach informacyjnych zgodnie z przepisami mogą być podstawą nałożenia wysokich kar urzędowych oraz roszczeń klientów. Brak regulacji niektórych kosztów, które powinien ponosić kupujący skutkować będzie obciążeniem tymi kosztami właściciela sklepu internetowego.
Błędny zapis w regulaminie dotyczący terminu zwrotu powoduje wydłużenie tego terminu do 12 miesięcy.
Kopiowanie reagulaminu i polityki prywatności z innych stron to łamanie prawa
Wzory dokumentów pozyskane z internetu mogą zawierać błędy i nie będą właściwie dopasowane do specyfiki działalności Twojego sklepu/strony.
Klauzule niedozwolone zapisane w regulaminach są niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa i mogą zostać zgłoszone przez potencjalnego klienta, konkurencję lub jakiekolwiek stowarzyszenie działające na rzecz konsumentów (nawet bez dokonywania zakupu w sklepie) do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i skutkować nałożeniem kary na Przedsiębiorcę.
Najczęściej spotykane klauzule niedozwolone występujące w regulaminach:
- nie przyjmujemy przesyłek odsyłanych za pobraniem lub wysłanych bez uprzedniej konsultacji;
- koszty przesyłki nie są zwracane, Klient zobowiązany jest do dostarczenia reklamowanego towaru na własny koszt;
- zwrotowi nie podlegają produkty, które są uszkodzone mechanicznie, posiadają zniszczone opakowanie, bądź nie posiadają kompletu metek;
- sprawdzenie stanu przesyłki przy odbiorze oraz sporządzenie protokołu odbioru spisanego w obecności kuriera lub listonosza jest warunkiem koniecznym do przyjęcia reklamacji;
- zdjęcia i opisy produktów mają charakter informacyjny i nie mogą być podstawą reklamacji;
- sklep nie odpowiada za opóźnienie w dostawie lub brak możliwości dostarczenia zamówionego towaru;
- sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy;
- rejestrując się na stronie użytkownik wyraża zgodę na przesyłanie informacji handlowej;
- każda zmiana regulaminu wchodzi w życie w momencie opublikowania jej na stronie;
Zleć nam wykonanie niezobowiązującego audytu sklepu/serwisu/strony, a my określimy czego brakuje na stronie sklepu/serwisu/strony aby był zgodny z obowiązującymi przepisami.
Podczas audytu sprawdzimy:
- regulamin serwisu lub sklepu internetowego pod względem informacyjnym wynikający z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- występowanie klauzul niedozwolonych w regulaminie;
- politykę prywatności oraz pliki cookies;
- formularz odstąpienia od umowy;
- strony informacyjne;
- proces rejestracji;
- proces zakupowy;
- zamówienie testowe (w celu weryfikacji procesu zakupowego i komunikacji z klientem);